VEEL GESTELDE VRAGEN

VEELGESTELDE VRAGEN

Hoe plaats ik een bestelling?

Klik op een artikel en maak je keuze wat betreft maat of kleur als dit nodig is
Plaats de gekozen items in je winkelmand.
Klik rechtsboven op je winkelmand en vervolgens op ‘ga door naar afrekenen’.
Vul je persoonlijke gegevens in en controleer deze zorgvuldig.
Je betaalt bij ons met iDeal, dus kies je bank
Tot slot vink je aan dat je de algemene voorwaarden accepteert en klik je op de button ‘plaats bestelling’
Je bestelling is nu definitief en wij gaan voor je aan de slag!

Hoe kan ik betalen?

Bij Via Villaggio kun je betalen met iDeal
Met iDeal betaal je direct en op een veilige manier het openstaande bedrag voor jouw bestelling.

Hoe betaal ik als ik bestel vanuit België?

Stuur ons even een berichtje als je bestelt vanuit België, we zijn druk bezig om onze betaalmogelijkheden aan te passen, zodat het nog makkelijker wordt om vanuit België te bestellen

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Als je bestelt van zaterdag na 17 uur t/m dinsdag, versturen we je bestelling vanaf woensdag. We zijn met onze winkel open van woensdag t/m zaterdag en dat zijn ook de dagen dat we verzenden.
Bestel je op woensdag t/m zaterdag 17.00 uur, proberen we je bestelling dezelfde dag nog te verzenden.
Soms zijn er omstandigheden waardoor we je bestelling wat later versturen.
Een enkele keer komt het voor dat we je bestelling iets later opsturen, omdat we een artikel moeten na bestellen. We streven ernaar om je hier gelijk over te berichten, maar omdat we met een klein team werken en het soms hectisch druk is bij ons, kan dit ook een dagje later zijn.

Hoe weet ik dat mijn bestelling is verzonden?

Zodra wij het pakket hebben aangeboden aan PostNL, ontvang je automatisch de Track en Trace code via de mail, zodat je je bestelling kunt volgen. Kijk ook in je spam, want het wordt echt verzonden!
Het is soms erg druk bij PostNL, dus soms zijn de pakketjes iets vertraagd. We snappen als geen ander dat je je pakketje zo snel mogelijk wilt hebben, maar maak je niet te snel druk, alles komt gewoon goed aan!

Hoe weet ik dat mijn bestelling klaar hangt in de winkel?

Als je hebt gekozen voor de mogelijkheid om je pakketje op te halen in de winkel, krijg je automatisch een mail dat je bestelling voor je klaar hangt!
Nadat je deze mail hebt gekregen, kan je de bestelling afhalen tijdens onze openingstijden, dus van woensdag tot en met zaterdag van 10 tot 17 uur
Retouren van een afhaalbestelling kan binnen 14 dagen nadat het klaar hangt

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten als je bestelt bij Via Villaggio zijn €5,-.
Bij een bestelling vanaf € 100,- zijn de verzendkosten gratis. Komt het totaal van je bestelling na retour onder dit bedrag, zijn we genoodzaakt om de verzendkosten alsnog in rekening te brengen
Omdat we aan SALE artikelen niets verdienen, kunnen we bij een bestelling van SALE artikelen helaas geen korting geven op de verzendkosten. De kosten van PostNL zijn voor ons €6,75 en dat moeten we dan ook door berekenen.
Als je een bestelling hebt gedaan van boven de € 100,- en je stuurt alles terug, behalve de SALE artikelen, halen we € 6,75 van het terug te stortenbedrag af. Sale kan bij ons niet geruild of retour

Waarom is mijn pakketje nog niet geleverd?

Het kan zijn dat jouw pakket vertraging heeft opgelopen bij de vervoerder. Wij adviseren daarom eerst om goed de track & trace code te bekijken. Hierin staat aangegeven wat de status is van de levering. Pakketjes worden niet bezorgd op zondag en maandag.

Wat is de retour termijn

Je hebt bij Via VIllaggio natuurlijk altijd de mogelijkheid je bestelling of een deel hiervan terug te sturen binnen 14 werkdagen na de ontvangst datum van je bestelling. Zorg ervoor dat je de producten ongedragen, onbeschadigd en voorzien van de aangehechte labels, retourneert.
Als de labels zijn verwijdert kunnen wij de retouren niet aannemen en worden deze na vergoeding naar u teruggestuurd.
LET OP ARTIKELEN MET EEN KORTING VAN 50% OF MEER, KUNNEN NIET MEER GERUILD OF RETOUR!!!
Eventueel retour gestuurde sale-artikelen kunnen in de winkel worden afgehaald of sturen wij terug na het betalen van de portokosten.

Hoe stuur ik een artikel retour?

Vul het bijgevoegde retourformulier in en stuur het pakketje naar
Via Villaggio
Dorpsstraat 627D
1723HC Noord-Scharwoude
Vul het retour formulier goed in, dus met het rekeningnummer en de naam waarop deze rekening staat.
We storten voor de zekerheid niet retour als deze naam niet klopt
Dit geldt ook als je je pakketje hebt laten bezorgen
LET OP ARTIKELEN UIT DE SALE, KUNNEN NIET MEER GERUILD OF RETOUR!!!
Eventueel retour gestuurde sale-artikelen kunnen in de winkel worden afgehaald of sturen wij terug na het betalen van de portokosten.

Wanneer kan ik mijn retourbetaling verwachten?

Zodra het pakketje bij ons binnen is, storten we zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 14 werkdagen het bedrag retour op je rekening.

Waarom versturen jullie van woensdag tot en met zaterdag?

Voor diegene die ons niet kennen:
Wij zijn een klein bedrijf, met niet veel medewerkers. We zijn open van woensdag tot en met zaterdag. Zondag of maandag zijn we onderweg om in te kopen en foto's en filmpjes van de ingekochte artikelen te maken en tussendoor houden we de webshop up-to-date.
De dag dat we niet inkopen en dinsdag zijn onze 'vrije' dagen en die hebben we gewoon nodig, vandaar dat we versturen van woensdag tot en met zaterdag!

Hoe kan ik iets ruilen?

Als je een artikel wilt ruilen voor een andere maat, kan dat door een nieuwe bestelling te plaatsen in onze webshop in de maat die je nodig hebt. Zodra we je retourpakketje hebben ontvangen, storten we het bedrag terug op je rekening

LET OP ARTIKELEN UIT DE SALE KUNNEN NIET MEER GERUILD OF RETOUR!!!
Eventueel retour gestuurde sale-artikelen kunnen in de winkel worden afgehaald of sturen wij terug na het betalen van de portokosten.

Kan ik iets nabestellen wat niet meer op voorraad is?

Helaas hebben ook onze leveranciers in deze coronatijd niet veel extra voorraad en in veel gevallen is het op=op
We hebben voor de webshop en de winkel een aparte voorraad. Het is dus heel goed mogelijk dat als er iets op is in de webshop, we dit artikel nog wel in de winkel hebben en heel soms ook andersom.
Als je wilt weten of dit zo is, stuur een mail of WhatsApp met foto van het artikel wat je bedoelt en we gaan voor je kijken. Hierover bellen heeft geen zin, omdat we niet in de winkel en de webshopruimte tegelijk zijn, dus het niet zo snel voor je na kunnen kijken. Ook hebben we een foto nodig, zodat we zeker weten dat we het over hetzelfde artikel hebben

Hoe vind ik een artikel

Als je op het menu gaat staan, vind je onderin de zoekfunctie

Kan ik in corona tijd afhalen in de winkel

We krijgen deze vraag heel regelmatig. Je kan je bestelling afhalen in de winkel tijdens onze openingstijden, dus van woensdag tot en met zaterdag van 10 tot 17 uur.

Waar bezorgen jullie?

Doordat de winkel weer gewoon open is en we niet alles tegelijk kunnen, bezorgen we de aankomende weken niet.
Je mag weer gezellig komen shoppen bij ons en natuurlijk gaat het verzenden met PostNL wel gewoon door. Door de extreme drukte bij PostNL kan het zijn, dat je pakketje iets later aankomt, maar alles komt gewoon aan.

Kan SALE niet geruild of retour?

We hebben sale omdat we ervan af moeten, om plaats te maken voor de nieuwe collectie.
Sale kan dus bij ons niet geruild of retour gestuurd.
Eventueel wel retour gestuurde sale artikelen sturen we pas terug als de verzendkosten hiervoor door u zijn betaald, anders kunt u het ophalen in de winkel.