VEELGESTELDE VRAGEN

Hoe plaats ik een bestelling?

Klik op een artikel en maak je keuze wat betreft maat of kleur als dit nodig is
Plaats de gekozen items in je winkelmand.
Klik rechtsboven op je winkelmand en vervolgens op ‘ga door naar afrekenen’.
Vul je persoonlijke gegevens in en controleer deze zorgvuldig.
Je betaalt bij ons met iDeal, dus kies je bank
Tot slot vink je aan dat je de algemene voorwaarden accepteert en klik je op de button ‘plaats bestelling’
Je bestelling is nu definitief en wij gaan voor je aan de slag!

Hoe kan ik betalen?

Bij Via Villaggio kun je betalen met iDeal
Met iDeal betaal je direct en op een veilige manier het openstaande bedrag voor jouw bestelling.
Vanuit Belgie kan je betalen met Bank contact

Hoe betaal ik als ik bestel vanuit België?

Als je je adres invult na je bestelling, zie je vanzelf hoe je kunt betalen vanuit Belgie

Hoe weet ik dat mijn bestelling is verzonden?

Wij versturen je pakket van woensdag tm zaterdag eestal op de dag van bestellen en sowieso binnen 2 a 3 werkdagen
Zodra wij het pakket hebben aangeboden aan PostNL, ontvang je automatisch de Track en Trace code via de mail, zodat je je bestelling kunt volgen. Kijk ook in je spam, want het wordt echt verzonden!
Het is soms erg druk bij PostNL, dus soms zijn de pakketjes iets vertraagd. We snappen als geen ander dat je je pakketje zo snel mogelijk wilt hebben, maar maak je niet te snel druk, alles komt gewoon goed aan!

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

ER IS NOG STEEDS TOP DRUKTE BIJ POSTNL. ALLE PAKKETJES KOMEN GEWOON AAN, MAAR HET KAN ZIJN DAT HET IETS LANGER DUURT DAN DAT JE VAN ONS GEWEND BENT.
We versturen je bestelling zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 2à 3 werkdagen.
We zijn met onze winkel open op donderdag, vrijdag en de laatste zaterdag van de maand en dat zijn ook de dagen dat we verzenden.
Bestel je op woensdag t/m zaterdag 17.00 uur, proberen we je bestelling dezelfde dag nog te verzenden.
Soms zijn er omstandigheden waardoor we je bestelling wat later versturen.
Een enkele keer komt het voor dat we je bestelling iets later opsturen, omdat we een artikel moeten na bestellen. We streven ernaar om je hier gelijk over te berichten, maar omdat we met een klein team werken en het soms hectisch druk is bij ons, kan dit ook een dagje later zijn.

Hoe weet ik dat mijn bestelling klaar hangt in de winkel?

Als je hebt gekozen voor de mogelijkheid om je pakketje op te halen in de winkel, krijg je automatisch een mail dat je bestelling voor je klaar hangt!
Nadat je deze mail hebt gekregen, kan je de bestelling afhalen tijdens onze openingstijden, dus van woensdag tot en met vrijdag van 10 tot 17 uur, zaterdag van 10 tot 16 uur
Retouren van een afhaalbestelling kan binnen 14 dagen nadat het klaar hangt

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten als je bestelt bij Via Villaggio zijn €5,95 en altijd voor eigen rekening

Waarom is mijn pakketje nog niet geleverd?

Het kan zijn dat jouw pakket vertraging heeft opgelopen bij de vervoerder. Wij adviseren daarom eerst om goed de track & trace code te bekijken. Hierin staat aangegeven wat de status is van de levering. Pakketjes worden niet bezorgd op zondag en maandag.

Wat is de retour termijn

Je hebt bij Via VIllaggio natuurlijk altijd de mogelijkheid je bestelling of een deel hiervan terug te sturen.
Bij verzonden bestellingen is de termijn binnen 14 werkdagen na de ontvangst datum van je bestelling.
Bij afhaal bestellingen is de termijn binnen 14 dagen nadat je de mail hebt gekregen dat het voor je klaarhangt in de winkel.
Zorg ervoor dat je de producten ongedragen, onbeschadigd en voorzien van de aangehechte labels, retourneert.
Als de labels zijn verwijdert kunnen wij de retouren niet aannemen en worden deze na vergoeding naar u teruggestuurd.

Bewaar de track en trace van je retour!
Stuur je een retour na de 14 dagen bedenktijd naar ons terug nemen we dit retour niet meer in behandeling en kan je de retour gestuurde artikelen bij ons in de winkel ophalen. We sturen het ook niet meer naar je terug.

LET OP SALE ARTIKELEN MET EEN KORTING VAN 30% OF MEER KUNNEN NIET MEER GERUILD OF RETOUR!!!
Stuur je onverhoopt toch deze artikel(en) retour dan krijg je geen geld terug en wij sturen het ook niet meer aan je op.

Hoe stuur ik een artikel retour?

Vul het bijgevoegde retourformulier in en stuur het pakketje binnen 14 dagen nadat je het hebt ontvangen  naar

Via Villaggio
Voorburggracht 290
1723HP Noord-Scharwoude

Vul het retour formulier goed in

Dit geldt ook als je je pakketje hebt afgehaald in de winkel

Bewaar je track en trace code, dan kun je zelf zien of je pakketje goed is aangekomen bij ons!

Even voor de zekerheid:
Brievenbus pakketjes via PostNL hebben wel een track& trace, maar worden door PostNL niet getraceerd, wij adviseren dan ook om niet als een brievenbuspakketje te retourneren

LET OP: Stuur je iets terug met GLS of DHL?
Geef dan aan dat het pakket NIET AFGEHAALD KAN WORDEN bij een afhaalpunt.
GLS en DHL zitten niet bij ons in  de buurt en wij krijgen heel vaak geen berichtje van deze vervoerders dat er een pakketje ergens ligt. Wij halen dat dan dus ook niet af. Je pakketje komt dan na 7 dagen weer retour naar het adres waarvandaan je het verzonden hebt en dat is zonde, want dan moet je het opnieuw verzenden en dat kost je opnieuw verzendkosten

LET OP ARTIKELEN UIT DE SALE, MET EEN KORTING VANAF 30% KUNNEN NIET MEER GERUILD OF RETOUR!!!
Eventueel retour gestuurde sale-artikelen kunnen in de winkel worden afgehaald of sturen wij terug na het betalen van de portokosten.

Stuur je je retour TE LAAT naar ons op, nemen wij deze NIET meer in behandeling.

Wanneer kan ik mijn retourbetaling verwachten?

Zodra het pakketje bij ons binnen is, storten we altijd zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 14 werkdagen het bedrag retour op je rekening.
Soms is het zo druk in de winkel en webshop dat we er niet dezelfde dag tijd voor hebben.

LET OP: Alle vragen hierover via mail of app zorgen ervoor dat we minder tijd hebben om de retourbetalingen te doen, het staat echt zo snel mogelijk en in ieder geval binnen 14 dagen op je rekening.
Meestal zal het bedrag worden terug gestort via Buckaroo iDeal

Waarom versturen jullie van woensdag tot en met zaterdag?

Voor diegene die ons niet kennen:
Wij zijn een klein bedrijf, met een klein gezellig team. Onze winkel is open op donderdag, vrijdag en de laatste zaterdag van de maand. Zondag en/of maandag zijn we onderweg om in te kopen en foto's en filmpjes van de ingekochte artikelen te maken en tussendoor houden we de webshop up-to-date.
De dag dat we niet inkopen en dinsdag zijn onze 'vrije' dagen (als dat tenminste lukt) en die hebben we gewoon nodig. Vanaf woensdag versturen we de bestellingen en doen we alles wat er verder komt kijken bij een webshop, zoals de mail, administratie, het beantwoorden van berichtjes via alle kanalen, retouren en de winkel klaarmaken voor de openingsdagen van donderdag tm zaterdag, vandaar dat we versturen van woensdag tot en met zaterdag!

Hoe kan ik iets ruilen?

Als je een artikel wilt ruilen voor een andere maat, kan dat door een nieuwe bestelling te plaatsen in onze webshop in de maat die je nodig hebt. Zodra we je retourpakketje hebben ontvangen, storten we het bedrag terug op je rekening

LET OP ARTIKELEN UIT DE SALE KUNNEN NIET MEER GERUILD OF RETOUR!!!
Eventueel retour gestuurde sale-artikelen kunnen in de winkel worden afgehaald of sturen wij terug na het betalen van de portokosten.

Kan ik iets nabestellen wat niet meer op voorraad is?

Helaas is het bij veel van onze leveranciers in deze tijd in veel gevallen op=op
We hebben voor de webshop en de winkel een aparte voorraad. Het is dus heel goed mogelijk dat als er iets op is in de webshop, we dit artikel nog wel in de winkel hebben en heel soms ook andersom.
Als je wilt weten of dit zo is, stuur een mail of WhatsApp met foto van het artikel wat je bedoelt en we gaan voor je kijken.
Hierover bellen heeft geen zin, omdat we niet in de winkel en de webshopruimte tegelijk zijn, dus het niet zo snel voor je na kunnen kijken. Ook hebben we een foto nodig, zodat we zeker weten dat we het over hetzelfde artikel hebben

Kan SALE niet geruild of retour?

Sale met een korting vanaf 30% kan dus bij ons niet geruild of retour gestuurd.
Stuur je onverhoopt toch deze artikel(en) retour dan krijg je geen geld terug en wij sturen het ook niet meer aan je op.

Wat als er iets niet goed is gegaan met mijn bestelling?

In alle hectiek kan er natuurlijk altijd onverhoopt iets mis gaan bij je bestelling. Dat vinden wij uiteraard ook erg vervelend voor jou.
Stuur een mail aan info@viavillaggio.nlmet je ordernummer, klacht en evt. foto's.
We reageren zo snel mogelijk tijdens onze openingstijden, maar soms kan het door de drukte even duren.
Stuur het niet naar én mail, én app, én messenger, dan zijn we het overzicht namelijk snel kwijt!

Hoe vallen de maten?

Soms is lastig in te schatten hoe iets valt.
Ik draag zelf maat 42/44 en meestal XL of XXL van alles.

Als je bij een product naar beneden scrollt, zie je vaak dat we daar de omvang en/of de lengte hebben aangegeven, zodat je het kan vergelijken met een artikel wat je al hebt of zelf je omvang/lengte op kan meten

Mocht een artikel anders vallen qua maat, dan vermelden wij dit bij de beschrijving van het artikel

Tot welke maat gaan jullie?

Over het algemeen gaan onze maten van maat 36 tm 42, soms 44
We hebben veel vraag naar grotere maten, maar én we hebben hier geen ruimte voor in onze winkel én in de prijsklasse die wij over het algemeen verkopen, kunnen we dat gewoon niet inkopen
Grote maten is een andere tak van sport qua pasvorm en stijl
Daar zijn gespecialiseerde winkels voor, gelukkig waar je heel leuk kunt slagen
We hebben natuurlijk wel leuke oversized items, die soms passen tm maat 46, maar dan staat de omvang bij het artikel

<< 1 >>